logo-flogo-stlogo-flogo-f
  • صفحه‌ی اصلی
  • آستانه اشرفیه
  • اخبار
  • میز خدمات الکترونیک
    • بازرسی و شکایات
    • پیگیری بازرسی و شکایات
    • بازسازی معابر
    • پیگیری بازسازی معابر
  • عملکرد واحدها
  • قوانین و مقررات
  • طرح تفضیلی
    • دریافت طرح تفضیلی
    • دریافت ظوابط و مقررات
    • دانلود طرح تفضیلی(Google Earth)
  • تماس با ما

اتمام عملیات زیرسازی بلوار سردار شهید اصغر شفیعی کیسمی

28 دی 1401

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری آستانه اشرفیه؛ علی مقصودی با اشاره به پروژه دردست اقدام شهرداری آستانه اشرفیه از اتمام عملیات زیرسازی پروژه بلوار سردار شهید اصغر شفیعی کیسمی خبر داد و گفت: عملیات اجرایی و احداث لاین رفت این پروژه در سال 1397 به متراژ 7هزار مترمربع آغاز گردیده است اما به علت عدم تامین مصالح مورد نیاز، عملیات مذکور به اتمام نرسیده بود.

شهردار آستانه اشرفیه با تاکید بر سیاست های کلی اعضای شورای اسلامی شهر آستانه اشرفیه مبنی بر ساماندهی و آسفالت معابر شهری، بویژه اتمام این پروژه بدلیل تردد قابل توجه اهالی محترم منطقه کیسم و چهارده گفت: در طی 12 ماه اخیر و با تلاش کلیه پرسنل اداره فنی و عمرانی شهرداری، عملیات اجرایی پروژه زیرسازی بلوار سردار شهید اصغر شفیعی کیسمی با 99 درصد پیشرفت فیزیکی انجام شده است و با بهبود شرایط جوی، آسفالت این بلوار نیز صورت می گیرد.

شهردار آستانه اشرفیه ضمن بیان مشخصات و اطلاعات فنی و عمرانی و اجرای پروژه زیرسازی بلوار سردار شهید اصغر شفیعی کیسمی گفت: کلیه وسایل نقلیه به هنگام ورود به قوس، تحت تأثیر یک نیروی گریز از مرکز قرار می‌گیرند و برای خنثی نمودن این نیرو که سبب رانده شدن وسیله نقلیه به خارج قوس می‌گردد، باید به عرض راه دِور(dever) بربلندی داده شود، درنتیجه با استفاده از یک شیب عرضی مناسب می‌توان در قوس بین نیروی اصطحکاک جانبی چرخ و روسازی، مؤلفه وزن خودرو در امتداد بربلندی و نیروی گریز از مرکز تعادل ایجاد نمود.

وی افزود: خودرویی در جاده‌ای درحال حرکت به سمت یک پیچ چپ‌گرد با سرعت مجاز می‌باشد، مطابق تعریف فوق دِور(dever) می‌بایست به سمت رفوژ میانی باشد، حال گمان کنید شیب عرض راه در یک پیچ چپ‌گرد به سمت راست باشد در این صورت حتی با حرکت در محدوده سرعت مجاز تحت تأثیر نیروی وزن خودرو و نیروی گریز از مرکز شاهد خواهیم بود که وسیله نقلیه تمایل به خروج از جاده و حرکت به سمت راست را دارد که حتی در سرعت‌های مجاز نیز می‌تواند بسیار خطرآفرین و حادثه‌خیز باشد. درواقع اتفاقی که در طراحی مسیر بلوار شهید شفیعی صورت گرفته از همین دست است و به جهت عدم خروج وسیله نقلیه از جاده و حفظ تعادل خودرو در سرعت مجاز، شیب عرضی یا دِور(dever) به‌صورت عکس اجرا می‌گردد. از همین رو جهت جلوگیری از مشکل جمع‌آوری آب‌های سطحی با لوله‌گذاری عرضی در نقاطی که شیب عرضی جاده ناشی از پیچ‌های در طول مسیر برعکس شده، هدایت و جمع‌آوری می‌گردد و تمام این کار جزو اصول اولیه و بسیار ساده در امر راه‌سازی می‌باشد که این موضوع در بلوار شهید شفیعی توسط شهرداری آستانه اشرفیه انجام پذیرفته است.

علی مقصودی درخصوص به طول انجامیدن زیرسازی بلوار سردار شهید اصغر شفیعی گفت: اگرچه زیرسازی راه، امری بسیار تخصصی و مستلزم هزینه و زمان بسیار زیاد می‌باشد اما نکته‌ای که در اینجا قابل‌بیان می‌باشد این است که صرف هزینه کرد تمام بودجه عمرانی یک شهر برای تهیه و خرید شن برای یک پروژه به دور از عدالت عمرانی می‌باشد فلذا علی‌رغم تأخیر در انجام زیرسازی که از مهم‌ترین بخش‌ها در هر پروژه راه‌سازی می‌باشد و همچنین به جهت کاهش هزینه‌ها و اجرای عدالت عمرانی پس از تصدی اینجانب به سمت شهردار و خدمتگزاری به مردم شریف و ولایتمدار شهر آستانه‌اشرفیه، با پیگیری‌ها مجدانه جهت کسب مجوز از ادارات مربوطه، اخذ مجوز برداشت مصالح صورت پذیرفت که ماحصل این امر تأمین شن موردنیاز جهت تکمیل زیرسازی بلوار شهید شفیعی باارزش ریالی در حدود 12 میلیارد و ششصد میلیون ریال می‌باشد.

شهردار آستانه اشرفیه افزود: در 12 ماه اخیر و با حمایت ها و سیاست های اعضای محترم شورای اسلامی شهر آستانه اشرفیه، 59 نقطه از معابر اصلی و فرعی سطح شهر آستانه‌اشرفیه به متراژ ۵۱ هزار و ۵۴۱ مترمربع و با هزینه‌ای بالغ‌بر ۱۷5 میلیارد ریال به‌صورت مکانیزه و دستی آسفالت گردیده است که می‌توان از آن به‌عنوان یکی از مهم‌ترین دستاوردهای مدیریت و توسعه پایدار شهری آستانه‌اشرفیه یاد نمود که در مقایسه با مدت مشابه قبل از رشد چندین برابری در حجم برخوردار می باشد.

علی مقصودی به ثمر رساندن اصول فنی در اجرای پروژه های عمرانی و بویژه آسفالت را مهم برشمرد و گفت: در فرآیند اجرای پروژه عمرانی از مرحله کسب مجوز تا پرداخت، شامل چندین مرحله و فیلترینگ می‌باشد و الزاماً اجرای کار به معنای پرداخت حق‌الزحمه پیمانکار نمی‌باشد، در مراحل اولیه نظارت و انجام کلیه آزمایش‌ها در هر پروژه و در این مورد بخصوص آزمایش‌ها سینی و مارشال صورت می‌پذیرد، بدیهی می‌باشد که بدون مشخص شدن نتیجه آزمایش‌ها، بررسی و تائید کار غیرممکن است، در ادامه از مرحله بررسی صورت‌وضعیت موقت یک تا صورت‌وضعیت قطعی که خود شامل چندین مرحله و لایه می‌باشد امکان بررسی و یا خط خوردن احجام کارشده پس از بررسی نتایج آزمایشات فراهم می‌باشد، به‌خصوص در این زمینه که دو آزمایش سنجش تراکم و کرگیری بعد از اتمام کلیه عملیات اجرایی می‌باشد، در نهایت پس از بررسی کلیه این مراحل صورت‌وضعیت‌ها جهت پرداخت به واحد مالی ارجاع داده می‌شود، در مورد آسفالت میدان شهید پرندآور نیز داستان به همین صورت است، در واقع علت انجام کار چندباره از سوی پیمانکار ناشی از عدم تائید کار وی از سوی اداره فنی و عمرانی بوده و درنتیجه از بابت کارهای قبلی در همان نقطه به علت عدم تائید صورت‌وضعیت‌ها از سوی واحد عمران، تنها یک‌بار به پیمانکار پرداخت صورت پذیرفته است و نه چندبار و این اجرای چندباره علاوه بر تضرر بر پیمانکار نشان از عزم جدی شهرداری آستانه اشرفیه در به ثمر رساندن اصول فنی دارد.

شهردار آستانه اشرفیه خاطرنشان کرد: هرگونه نقص در عملیات های عمرانی قطعاً باعث ضرر پیمانکار می باشد و نهایت تلاش مجموعه فنی شهرداری بر این است که با نظارت مناسب بر پروژه های عمرانی، نواقص عملکرد پیمانکار به حداقل برسد.

اشتراک گذاری
1

مطالب مرتبط

مهندس حمیده اسلامی

مهندس حمیده اسلامی

22 اسفند 1401

تشکیل دومین جلسه ستاد استقبال از بهار در شهرداری آستانه اشرفیه


اطلاعات بیشتر
20 اسفند 1401

بازدید میدانی سرپرست شهرداری آستانه اشرفیه از پروژه تکمیل سلول بهداشتی و ساماندهی و مدیریت سایت دفن زباله کشل آزادسر


اطلاعات بیشتر
20 اسفند 1401

پیشبرد اهداف شهرداری فقط در سایه همدلی امکان پذیر است


اطلاعات بیشتر

جستجو

آخرین نوشته ها

  • تشکیل دومین جلسه ستاد استقبال از بهار در شهرداری آستانه اشرفیه 22 اسفند 1401
  • بازدید میدانی سرپرست شهرداری آستانه اشرفیه از پروژه تکمیل سلول بهداشتی و ساماندهی و مدیریت سایت دفن زباله کشل آزادسر 20 اسفند 1401
  • پیشبرد اهداف شهرداری فقط در سایه همدلی امکان پذیر است 20 اسفند 1401
  • سیدعباس نورحسینی، شهردار آستانه اشرفیه شد / مجتبی علیخواه جایگزین نورحسینی در شورای اسلامی شهر شد 18 اسفند 1401
  • حمیده اسلامی، سرپرست شهرداری آستانه اشرفیه شد 18 اسفند 1401
  • موافقت اعضای شورای اسلامی شهر آستانه اشرفیه با استعفای دکتر علی مقصودی 18 اسفند 1401
  • توافق و بازگشایی کوچه شهید جعفرپورجلالی به مساحت 260 مترمربع، جهت تسهیل در ترافیک یکی از تقاطع های اصلی شهر آستانه اشرفیه 18 اسفند 1401
  • کاشت 520 اصله نهال به مناسبت روز درختکاری و هفته منابع طبیعی توسط شهرداری آستانه اشرفیه 18 اسفند 1401
  • حمیده اسلامی، سرپرست شهرداری آستانه اشرفیه شد 18 اسفند 1401
  • نصب “المان عدالت” در آستانه اشرفیه 15 اسفند 1401
  • نصب المان “آستانه اشرفیه” با مشارکت بخش خصوصی 14 اسفند 1401
  • توافق و بازگشایی 553 مترمربع از مسیر پروژه احداث بلوار 35متری سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی 13 اسفند 1401
  • آغاز کاشت گلهای تزئینی در آستانه نوروز و به مناسبت فرا رسیدن سال جدید 13 اسفند 1401
  • موافقت کارگروه شورای ترافیک استان گیلان با احداث میدان در کمربندی بلوار امام رضا(ع) آستانه اشرفیه 10 اسفند 1401
  • برگزاری کارگروه مدیریت پسماند شهرستان آستانه اشرفیه 10 اسفند 1401

آستانه اشرفیه - بلوار شهید رجایی - میدان دکتر معین - شهرداری آستانه

013-42122040

آمار

  • ۰
  • ۳۲۰
  • ۱۲۹
  • ۳۶۶,۹۷۷
  • ۱۲۶,۴۶۰

شهرداری

  • خدمات
  • تاریخچه‌ی شهرداری
  • قوانین و مقررات
  • مصوبات شورا
  • گالری تصاویر
  • سوالات متداول

پیوندها

  • پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری
  • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
  • فرمانداری آستانه اشرفیه
  • سازمان شهرداری‌ها
  • پایگاه وزارت کشور
  • استانداری گیلان