logo-flogo-stlogo-flogo-f
  • صفحه‌ی اصلی
  • آستانه اشرفیه
  • اخبار
  • میز خدمات الکترونیک
    • بازرسی و شکایات
    • پیگیری بازرسی و شکایات
    • بازسازی معابر
    • پیگیری بازسازی معابر
  • عملکرد واحدها
  • قوانین و مقررات
  • طرح تفصیلی
    • دریافت طرح تفصیلی
    • دریافت ظوابط و مقررات
    • دانلود طرح تفضیلی(Google Earth)
  • تماس با ما

اتمام عملیات زیرسازی بلوار سردار شهید اصغر شفیعی کیسمی

28 دی 1401

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری آستانه اشرفیه؛ علی مقصودی با اشاره به پروژه دردست اقدام شهرداری آستانه اشرفیه از اتمام عملیات زیرسازی پروژه بلوار سردار شهید اصغر شفیعی کیسمی خبر داد و گفت: عملیات اجرایی و احداث لاین رفت این پروژه در سال 1397 به متراژ 7هزار مترمربع آغاز گردیده است اما به علت عدم تامین مصالح مورد نیاز، عملیات مذکور به اتمام نرسیده بود.

شهردار آستانه اشرفیه با تاکید بر سیاست های کلی اعضای شورای اسلامی شهر آستانه اشرفیه مبنی بر ساماندهی و آسفالت معابر شهری، بویژه اتمام این پروژه بدلیل تردد قابل توجه اهالی محترم منطقه کیسم و چهارده گفت: در طی 12 ماه اخیر و با تلاش کلیه پرسنل اداره فنی و عمرانی شهرداری، عملیات اجرایی پروژه زیرسازی بلوار سردار شهید اصغر شفیعی کیسمی با 99 درصد پیشرفت فیزیکی انجام شده است و با بهبود شرایط جوی، آسفالت این بلوار نیز صورت می گیرد.

شهردار آستانه اشرفیه ضمن بیان مشخصات و اطلاعات فنی و عمرانی و اجرای پروژه زیرسازی بلوار سردار شهید اصغر شفیعی کیسمی گفت: کلیه وسایل نقلیه به هنگام ورود به قوس، تحت تأثیر یک نیروی گریز از مرکز قرار می‌گیرند و برای خنثی نمودن این نیرو که سبب رانده شدن وسیله نقلیه به خارج قوس می‌گردد، باید به عرض راه دِور(dever) بربلندی داده شود، درنتیجه با استفاده از یک شیب عرضی مناسب می‌توان در قوس بین نیروی اصطحکاک جانبی چرخ و روسازی، مؤلفه وزن خودرو در امتداد بربلندی و نیروی گریز از مرکز تعادل ایجاد نمود.

وی افزود: خودرویی در جاده‌ای درحال حرکت به سمت یک پیچ چپ‌گرد با سرعت مجاز می‌باشد، مطابق تعریف فوق دِور(dever) می‌بایست به سمت رفوژ میانی باشد، حال گمان کنید شیب عرض راه در یک پیچ چپ‌گرد به سمت راست باشد در این صورت حتی با حرکت در محدوده سرعت مجاز تحت تأثیر نیروی وزن خودرو و نیروی گریز از مرکز شاهد خواهیم بود که وسیله نقلیه تمایل به خروج از جاده و حرکت به سمت راست را دارد که حتی در سرعت‌های مجاز نیز می‌تواند بسیار خطرآفرین و حادثه‌خیز باشد. درواقع اتفاقی که در طراحی مسیر بلوار شهید شفیعی صورت گرفته از همین دست است و به جهت عدم خروج وسیله نقلیه از جاده و حفظ تعادل خودرو در سرعت مجاز، شیب عرضی یا دِور(dever) به‌صورت عکس اجرا می‌گردد. از همین رو جهت جلوگیری از مشکل جمع‌آوری آب‌های سطحی با لوله‌گذاری عرضی در نقاطی که شیب عرضی جاده ناشی از پیچ‌های در طول مسیر برعکس شده، هدایت و جمع‌آوری می‌گردد و تمام این کار جزو اصول اولیه و بسیار ساده در امر راه‌سازی می‌باشد که این موضوع در بلوار شهید شفیعی توسط شهرداری آستانه اشرفیه انجام پذیرفته است.

علی مقصودی درخصوص به طول انجامیدن زیرسازی بلوار سردار شهید اصغر شفیعی گفت: اگرچه زیرسازی راه، امری بسیار تخصصی و مستلزم هزینه و زمان بسیار زیاد می‌باشد اما نکته‌ای که در اینجا قابل‌بیان می‌باشد این است که صرف هزینه کرد تمام بودجه عمرانی یک شهر برای تهیه و خرید شن برای یک پروژه به دور از عدالت عمرانی می‌باشد فلذا علی‌رغم تأخیر در انجام زیرسازی که از مهم‌ترین بخش‌ها در هر پروژه راه‌سازی می‌باشد و همچنین به جهت کاهش هزینه‌ها و اجرای عدالت عمرانی پس از تصدی اینجانب به سمت شهردار و خدمتگزاری به مردم شریف و ولایتمدار شهر آستانه‌اشرفیه، با پیگیری‌ها مجدانه جهت کسب مجوز از ادارات مربوطه، اخذ مجوز برداشت مصالح صورت پذیرفت که ماحصل این امر تأمین شن موردنیاز جهت تکمیل زیرسازی بلوار شهید شفیعی باارزش ریالی در حدود 12 میلیارد و ششصد میلیون ریال می‌باشد.

شهردار آستانه اشرفیه افزود: در 12 ماه اخیر و با حمایت ها و سیاست های اعضای محترم شورای اسلامی شهر آستانه اشرفیه، 59 نقطه از معابر اصلی و فرعی سطح شهر آستانه‌اشرفیه به متراژ ۵۱ هزار و ۵۴۱ مترمربع و با هزینه‌ای بالغ‌بر ۱۷5 میلیارد ریال به‌صورت مکانیزه و دستی آسفالت گردیده است که می‌توان از آن به‌عنوان یکی از مهم‌ترین دستاوردهای مدیریت و توسعه پایدار شهری آستانه‌اشرفیه یاد نمود که در مقایسه با مدت مشابه قبل از رشد چندین برابری در حجم برخوردار می باشد.

علی مقصودی به ثمر رساندن اصول فنی در اجرای پروژه های عمرانی و بویژه آسفالت را مهم برشمرد و گفت: در فرآیند اجرای پروژه عمرانی از مرحله کسب مجوز تا پرداخت، شامل چندین مرحله و فیلترینگ می‌باشد و الزاماً اجرای کار به معنای پرداخت حق‌الزحمه پیمانکار نمی‌باشد، در مراحل اولیه نظارت و انجام کلیه آزمایش‌ها در هر پروژه و در این مورد بخصوص آزمایش‌ها سینی و مارشال صورت می‌پذیرد، بدیهی می‌باشد که بدون مشخص شدن نتیجه آزمایش‌ها، بررسی و تائید کار غیرممکن است، در ادامه از مرحله بررسی صورت‌وضعیت موقت یک تا صورت‌وضعیت قطعی که خود شامل چندین مرحله و لایه می‌باشد امکان بررسی و یا خط خوردن احجام کارشده پس از بررسی نتایج آزمایشات فراهم می‌باشد، به‌خصوص در این زمینه که دو آزمایش سنجش تراکم و کرگیری بعد از اتمام کلیه عملیات اجرایی می‌باشد، در نهایت پس از بررسی کلیه این مراحل صورت‌وضعیت‌ها جهت پرداخت به واحد مالی ارجاع داده می‌شود، در مورد آسفالت میدان شهید پرندآور نیز داستان به همین صورت است، در واقع علت انجام کار چندباره از سوی پیمانکار ناشی از عدم تائید کار وی از سوی اداره فنی و عمرانی بوده و درنتیجه از بابت کارهای قبلی در همان نقطه به علت عدم تائید صورت‌وضعیت‌ها از سوی واحد عمران، تنها یک‌بار به پیمانکار پرداخت صورت پذیرفته است و نه چندبار و این اجرای چندباره علاوه بر تضرر بر پیمانکار نشان از عزم جدی شهرداری آستانه اشرفیه در به ثمر رساندن اصول فنی دارد.

شهردار آستانه اشرفیه خاطرنشان کرد: هرگونه نقص در عملیات های عمرانی قطعاً باعث ضرر پیمانکار می باشد و نهایت تلاش مجموعه فنی شهرداری بر این است که با نظارت مناسب بر پروژه های عمرانی، نواقص عملکرد پیمانکار به حداقل برسد.

اشتراک گذاری
1

مطالب مرتبط

31 تیر 1404

دیدار چهره به چهره و مردمی شهردار آستانه‌اشرفیه با شهروندان و مراجعه‌کنندگان محترم


اطلاعات بیشتر
30 تیر 1404

آیین تجلیل از ایلیا عباسپور، نونهال آینده‌دار کشتی ایران برگزار شد.


اطلاعات بیشتر
30 تیر 1404

جلسه ستاد بزرگداشت سالروز اولین اقامه نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، در شهرستان آستانه‌اشرفیه برگزار شد.


اطلاعات بیشتر

جستجو

آخرین نوشته ها

  • دیدار چهره به چهره و مردمی شهردار آستانه‌اشرفیه با شهروندان و مراجعه‌کنندگان محترم 31 تیر 1404
  • آیین تجلیل از ایلیا عباسپور، نونهال آینده‌دار کشتی ایران برگزار شد. 30 تیر 1404
  • جلسه ستاد بزرگداشت سالروز اولین اقامه نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، در شهرستان آستانه‌اشرفیه برگزار شد. 30 تیر 1404
  • ابلاغ پیام رهبر معظم انقلاب به خانواده شهدای آستانه‌اشرفیه 25 تیر 1404
  • بازدید معاونت محترم وزیر راه و شهرسازی از محل جنایت وحشیانه تروریستی رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی آستانه‌اشرفیه 21 تیر 1404
  • بازدید معاونت محترم وزیر راه و شهرسازی از روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در آستانه‌اشرفیه 21 تیر 1404
  • برگزاری جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان آستانه‌اشرفیه 17 تیر 1404
  • برگزاری جلسه تخصصی رفع موانع و مشکلات آسیب دیدگان حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به آستانه‌اشرفیه 16 تیر 1404
  • بازدید جمعی از مدیران کل استان گیلان از محل جنایت وحشیانه تروریستی رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی آستانه‌اشرفیه 16 تیر 1404
  • اعضای شورای اسلامی شهر آستانه‌اشرفیه درپیامی فرارسیدن هفته نکوداشت شهرداری‌ها و دهیاری‌ها را تبریک گفت. 14 تیر 1404
  • شهردار آستانه‌اشرفیه درپیامی فرارسیدن هفته نکوداشت شهرداری‌ها و دهیاری‌ها را تبریک گفت. 14 تیر 1404
  • بازدید مدیرکل محترم حوزه ریاست، روابط عمومی و پشتیبانی سازمان شهرداری ها و دهیاری های وزارت کشور از محل جنایت وحشیانه تروریستی رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی آستانه‌اشرفیه 13 تیر 1404
  • برگزاری مراسم گرامیداشت یاد و خاطره 17 شهید حمله تروریستی رژیم غاصب صهیونیستی به آستانه‌اشرفیه 12 تیر 1404
  • آستانه‌اشرفیه در برابر جنایت تروریستی ایستاد| آستانه‌اشرفیه به نمادی از مبارزه با تروریسم تبدیل شده است 11 تیر 1404
  • برگزاری جلسه بررسی احداث موزه جنایت رژیم صهیونیستی در محل حمله به خانواده دانشمند هسته ای در آستانه‌اشرفیه 10 تیر 1404

آستانه اشرفیه - بلوار شهید رجایی - میدان دکتر معین - شهرداری آستانه

013-42122040

آمار

  • ۰
  • ۶۹۳
  • ۲۰۹
  • ۶۷۹,۵۱۸
  • ۲۴۶,۱۴۸

شهرداری

  • خدمات
  • تاریخچه‌ی شهرداری
  • قوانین و مقررات
  • مصوبات شورا
  • گالری تصاویر
  • سوالات متداول

پیوندها

  • پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری
  • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
  • فرمانداری آستانه اشرفیه
  • سازمان شهرداری‌ها
  • پایگاه وزارت کشور
  • استانداری گیلان